mrs. robinson - simon & garfunkel

Where have you gone, Joe DiMaggio?
Our nation turns its lonely eyes to you
What's that you say Mrs. Robinson,
"Joltin' Joe has left and gone away"?

Idag är det lördag, som i helg, fest och engångsligg såvida man inte är jag. Nåväl, nu har jag varit cynisk så att det räcker för en stund iallafall.

I vilket fall ytterligare en lördag kväll i hemmets löjligt lugna vrå. Den här kvällen tillbringas dessutom med matteräkning, fråga inte varför för det är endast några få som kommer få vettiga svar.

Gårdagens disco var väl både en positiv och negativ faktor. Det negativa var att det knappast var särskilt mycket folk, mellan sextio och sjuttio personer bara. Det positiva är att det kanske hjälper mig i mitt syfte att reformera vår verksamhet. Kultur vänner, kultur. Kultur i den här stan är att sitta hemma själv på kvällarna, sörpla rödvin och tycka synd om sig själv. Förändring krävs.

Idag så var det revelj vid nio, och sedan åkte jag och far min upp till Simontorp via Sjöbo för att lasta av soffa, teve, några bord, och en del annat trams.Det vill säga sammanlagt tre timmar i bilen, och större delen av dagen i Simontorp.

Sträckan Ystad-Simontorp är av en ren slump ungefär lika lång som sträckan Ystad-Lund, så nu har jag en smärre fingervisning...

I övrigt har jag inte gjort något vettigt av vikt idag. Syskonen Erlandsson sover över här ikväll bara, då Jan och Agneta är ute och rumlar.

Tristess, uttråkan och leda. Vadsomhelst utom denna händelselöshet muntrar upp mig, om än bara tillfälligt.

Cheers av bara helvete.

0 kommentar(er).:

 

© Copyright Lucidor Larssons läroverk. . All Rights Reserved.

Designed by TemplateWorld and sponsored by SmashingMagazine

Blogger Template created by Deluxe Templates